Søgefelt

Primære faneblade

    Skal din arbejdsmiljøorganisation have et boost?

    Arbejdsmiljøblog

    Skal din arbejdsmiljøorganisation have et boost?

    8. september 2014 - 18:20

    Det er efterhånden 4 år siden at Arbejsmiljøloven åbnede mulighed for en organisering og tilrettelæggelse af arbejdsmiljøarbejdet, som i højere grad skulle tage højde for virksomhedernes typer af arbejdsmiljøproblemer, størrelse og drift.

    Det gik ud over en del af vores arbejdsmiljørepræsentanter, som blev sparet væk, da der skulle være nyvalg til en ny arbejdsmiljøorganisation. Det var vi ikke begejstrede for i DFL, og nogen steder har det også betydet at fokus på arbejdsmiljø er blevet sænket. Andre steder har man taget ændringerne til sig, og sagt, at arbejdemiljø er kommet for at blive. Det er en vigtig del af ledelsens arbejde med trivsel og produktivitet, at der er et ordentligt arbejdsmiljø.

    Videncenter for Arbejdsmiljø har lige lanceret en ny hjemmeside om arbejdsmiljøorganisation, hvor der både er lovgivning, vejledning og en del gode eksempler på, hvordan man har gjort i andre brancher.

    Nu vil vi gerne høre, hvordan I oplever jeres arbejdsmiljøorganisation i jeres selskab. Er den aktiv? Kunne den gøre det bedre? Kan du se at APVen fører til forbedringer? Skriv en kommentar i bloggen.

    Julekalender 2017 - se vinderne

    03. december 2017

    Hver dag fra den 1. december og frem til juleaften trækker vi lod om fire...

    13. december 2017 - Forsikringsforbundet, Otto Mønsteds Gade 5, København - lokale 3.5

    15. december 2017 - Forsikringsforbundet, Otto Mønsteds Gade 5 - lokale 3.5

    24. januar 2018 - Forsikringsforbundet, Otto Mønsteds Gade 5, lokale 1.3

    29. - 31. januar 2018 - Kobæk Strand, Kobækvej 85, 4230 Skælskør

    26. - 27. februar 2018 - Forsikringsforbundet, Otto Mønsteds Gade 5 - lokale 3.5