Søgefelt

Primære faneblade

    Skal din arbejdsmiljøorganisation have et boost?

    Arbejdsmiljøblog

    Skal din arbejdsmiljøorganisation have et boost?

    8. september 2014 - 18:20

    Det er efterhånden 4 år siden at Arbejsmiljøloven åbnede mulighed for en organisering og tilrettelæggelse af arbejdsmiljøarbejdet, som i højere grad skulle tage højde for virksomhedernes typer af arbejdsmiljøproblemer, størrelse og drift.

    Det gik ud over en del af vores arbejdsmiljørepræsentanter, som blev sparet væk, da der skulle være nyvalg til en ny arbejdsmiljøorganisation. Det var vi ikke begejstrede for i DFL, og nogen steder har det også betydet at fokus på arbejdsmiljø er blevet sænket. Andre steder har man taget ændringerne til sig, og sagt, at arbejdemiljø er kommet for at blive. Det er en vigtig del af ledelsens arbejde med trivsel og produktivitet, at der er et ordentligt arbejdsmiljø.

    Videncenter for Arbejdsmiljø har lige lanceret en ny hjemmeside om arbejdsmiljøorganisation, hvor der både er lovgivning, vejledning og en del gode eksempler på, hvordan man har gjort i andre brancher.

    Nu vil vi gerne høre, hvordan I oplever jeres arbejdsmiljøorganisation i jeres selskab. Er den aktiv? Kunne den gøre det bedre? Kan du se at APVen fører til forbedringer? Skriv en kommentar i bloggen.

    25. oktober 2017 - Odeon, Odeons Kvarter, 5000 Odense C

    I dette foredrag giver tech-ekspert David Guldager et fornyende og morsomt indblik i den...

    23. oktober - 19. december 2017 - Forsikringsakademiet, Rungsted Strandvej 107, 2960 Rungsted Kyst

    24. - 25. oktober 2017 - Forsikringsforbundet, Fondens Hus, Otto Mønstedsgade 5, 1571 København V

    25. oktober 2017 - FTF København, Niels Hemmingsens Gade 12, 1153 København

    25. oktober 2017 - Tryg, Sommervej 31C, 8210 Aarhus V

    26. oktober 2017 - Forsikringsforbundet, Otto Mønsteds Gade 5 - lokale 3.5